Strona dla fanów marki Alfa Romeo 159

Strona poświęcona Alfie Romeo 159

Alfa Romeo 159 najładniejsze auto w swojej klasie?

komentarzy: 2

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2005 roku. W ofercie włoskiej marki zastąpił on bardzo udany model oznaczony numerem 156, z którym 159 dzieli kilka rozwiązań technicznych. Również stylistyka auta zaprojektowanego przez Giorgetto Giugiaro jest rozwinięciem myśli przedstawionej w Alfie Romeo 156. Początkowo model 159 dostępny był tylko w wersji sedan, a od 2006 roku również jako kombi, tradycyjnie nazwane Sportwagon. Prezentacja odmiany nadwoziowej Sportwagon miała miejsce  w Genewie. Oznaczenie “159″ stanowi nawiązanie do modelu Alfy z roku 1951 roku, za której kierownicą Juan Manuel Fangio wygrał mistrzostwa świata Formuły 1. Charakterystyczna w aucie jest atrapa chłodnicy oraz sześć odrębnych reflektorów w przednim pasie samochodu. Alfa Romeo 159 jest wykorzystywana przez polską policję jako radiowóz.

Samochód dostępny jest w szerokiej gamie wyposażenia:

  • Progression Sport
  • Progression Premium
  • Progression TI
  • Distinctive Premium
  • Distinctive TI
  • Comfort Pack
  • Sport Pack
  • Comfort Plus Pack
  • TI Plus Pack
  • Limited Edtion
  • Sport
  • Sport Plus

Dane techniczne, osiągi: Alfa Romeo 159 (2005-2011) – silniki benzynowe

Wersja 1.7 TBi 1.8 MPI 1.9 JTS 2.2 JTS 3.2 V6
Silnik benz., turbo benzynowy benzynowy benzynowy benzynowy
Pojemność skokowa 1742 cm3 1796 cm3 1859 cm3 2198 cm3 3195 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16 R4/16 V6/24
Moc maksymalna 200 KM 140 KM 160 KM 185 KM 260 KM
Maks. moment obrotowy 320 Nm 175 Nm 190 Nm 230 Nm 322 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna 235 km/h 208 km/h 214 km/h 224 km/h 250 km/h
Przysp. 0-100 km/h 7,7 s 10,2 s 9,5 s 8,7 s 7,1 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km 8,1 7,6 8,7 9,2 11,0

Dane techniczne, osiągi: Alfa Romeo 159 (2005-2011) – silniki Diesla

Wersja 1.9 JTDm 1.9 JTDm 2.0 JTDm 2.0 JTDm 2.4 JTDm 2.4 JTDm
Silnik turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność skokowa 1910 cm3 1910 cm3 1956 cm3 1956 cm3 2387 cm3 2387 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8 R4/16 R4/16 R4/16 R5/20 R5/20
Moc maksymalna 120 KM 150 KM 136 KM 170 KM 200 KM 210 KM
Maks. moment obrotowy 280 Nm 320 Nm 350 Nm 360 Nm 400 Nm 400 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna 193 km/h 212 km/h 202 km/h 218 km/h 225 km/h 231 km/h
Przysp. 0-100 km/h 10,7 s 9,2 s 9,9 s 8,8 s 8,3 s 8,1 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km 5,9 5,9 5,1 5,4 7,9 6,8

Zalety:
+ Stylizacja nadwozia i wnętrza
+ Wzorowe właściwości jezdne
+ Przystępne ceny egzemplarzy z drugiej ręki


Wady:
- Spore koszty utrzymania
- Szybka utrata wartości - Wciąż występujące problemy z jakością

Ceny wybranych części zamiennych – zamienników:
Tarcze i klocki (przód): 500-700 zł
Sprzęgło (komplet): 400-900 zł
Wahacz (przód): 250-900 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
2.2 JTS, 2005 r., 91000 km, 28 tys. zł
2.4 JTDM, 2006 r., 118000 km, 30 tys. zł
3.2 V6 JTS SW, 2007 r., 153000 km, 37 tys. zł
1.8, 2007 r., 132000 km, 40 tys. zł

Podsumowując, Alfa Romeo 159 to samochód, który pod względem awaryjności nie ustępuje konkurentom, natomiast często pokonuje ich właściwościami jezdnymi, wyglądem i niższą ceną zakupu. Największym minusem tego modelu okazał się brak dobrych silników benzynowych. Natomiast skok jakościowy w stosunku do Alfy 156 jest naprawdę potężny.

Więcej na:

www.alfaromeo.pl

www.autocentrum.pl

Odpowiedzi: 2 do wpisu “Alfa Romeo 159 najładniejsze auto w swojej klasie?”

  1. 159 fanatyk mówi:

    Wszystko pieknie opisane, czekam na kolejne wpisy:)

  2. fan mówi:

    super stronka!

Zostaw odpowiedź